You are currently viewing لوله کشی پکیج و انواع مختلف آن

لوله کشی پکیج و انواع مختلف آن

سیستم پکیج برای کارکرد نیاز به لوله کشی دارد و امکان استفاده از پکیج بدون لوله کشی نیست. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا در مورد سیستم لوله کشی

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 minutes

سیستم پکیج برای کارکرد نیاز به لوله کشی دارد و امکان استفاده از پکیج بدون لوله کشی نیست. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا در مورد سیستم لوله کشی شوفاژ و پکیج و رادیاتور بپردازیم تا در هنگام تعمیرات پکیج از نحوه راه اندازی کامل آن آگاهی داشته باشید.

رادیاتور پکیج گرمای خود را به وسیله تابش و همچنین جابجایی طبیعی و یا آزاد به سمت هوای اتاق می فرستد و لوله کشی آن ها از مهم ترین و اصلی ترین پارامتر هایی است که سبب عملکرد مطلوب یا نامطلوب آن ها می گردد.

سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود مثل لوله کشی پکیج چگونه انجام می شود ؟ ویا لوله کشی شوفاژ را کی باید انجام دهیم ؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که اغلب نصب شوفاژ قبل از هر کاری دیگری چون چیدمان وسایل انجام می شود تا بتوان دقیق و مرتب این کاررا انجام داد.

این کار به خوبی به وسیله لوله کش ماهر انجام می شود(متخصصان حرفه ایی تکنسین شهر) که اگر در انجام آن استاندارد های لازم رعایت نشود، سیستم راه اندازی پکیج به صورت استاندارد نبوده و پکیج عملکرد صحیح نخواهد داشت و نیاز به تعمیرات شوفاژ و پکیج پیدا می کنید.

سیستم لوله کشی پکیج
سیستم لوله کشی پکیج

انواع لوله کشی پکیج

سیستم لوله کشی برای شوفاژ به صورت عمده به دو دسته باز و بسته تقسیم می شود.

1-لوله کشی باز
2-لوله کشی بسته

  تشخیص نم و رطوبت

روش سیستم باز: در این سیستم آب به سمت یک مخزن جریان می یابد که با هوای آزاد باز می شود.

سیستم بسته: علیرغم سیستم قبلی که گفته شد در سیستم بسته آب در معرض هوای آزاد قرار ندارد ، ولی منبع انبساط آن ها و همچنین سطح آب به میزان کمی با هوای آزاد مرتبط می باشد. سیستم گردش آب در لوله کشی در پکیج به دو صورت اجباری و اختیاری انجام می شود.

اجباری یعنی ماده سیال به وسیله پمپ سیرکولاتور یا زمینی به صورت اجباری به گردش در می آید و اختیاری یعنی گردش آب تحت تاثیر نیروی ترموسیفون که ناشی از اختلاف وزن مخصوص آب گرم رفت و برگشتی اتفاق میافتد.

سیستم لوله کشی با کلکتور

در این روش برای هر واحد یا هر طبقه و نیز هر رادیاتور یک لوله برگشت و یک لوله رفت در نظر گرفته شده است انشعاب دو یا چند خط لوله را انجام می دهد، از هر کلکتور به منظور رفت یا برگشت یک لوله و یا چند لوله استفاده می شود.

سیستم لوله کشی با برگشت مستقیم

در این روش آبی که از دستگاه برمیگردد به صورت مستقیم وارد لوله برگشت شده و با توجه به اینکه در این روش طول لوله های رفت و برگشت به تناسب کم می باشد و افت فشار کمتری در مسیر وجود خواهد داشت.

در این سیستم استفاده از شیر زانویی در مسیر برگشت آب الزامی می باشد چرا که سبب اعتدال سیستم لوله کشی می گردد.

  نشت یابی لوله تهران

لازم به ذکر است که بدانید مصالح به کار رفته درلوله کشی با برگشت مستقیم تا حدی ارزان می باشد ، و برای لوله کشی رادیاتور ها در آپارتمان های کوچک و همچنین دستگاه های دارای افت فشار نابرابر و سیستم های باز و بسته مناسب می باشد.

سیستم لوله کشی با برگشت معکوس

این سیستم که در بیشتر ساختمان ها اجرا می شود برای دستگاه هایی که دارای افت فشار مساوی می باشند، مناسب است ولی برای سیستم های باز توصیه نمی شود.

نحوه عملکرد آن بدین گونه است که آب برگشتی از دستگاه در جهت حرکت آب در لوله رفت منتقل می گردد، در این سیستم به صورت کلی مجموعه طول لوله های رفت و برگشت برابر می باشد.

سیستم لوله کشی مختلط

در این نوع از سیستم لوله کشی پکیج قسمتی از لوله های برگشت به صورت مستقیم و قسمتی به صورت معکوس لوله کشی می شود.

بهتر است بدانید که در این سیستم مجموعه اندازه طول لوله برگشت و لوله رفت و همچنین مقدار افت فشار که در مسیر لوله کشی وجود دارد برابر نیست و همچنین لوله کشی لوله های برگشت معکوس سیستم می تواند در زیر زمین و یا سقف کاذب یا کف انجام شود.

سیستم تک لوله ای

در سیستم تک لوله ای از یک لوله اصلی استفاده می شود و دلیل نامگذاری این روش هم همین می باشد . و برای اتصال لوله های رفت و برگشت مربوط به مبدل حرارتی به سمت لوله اصلی از اتصالات مخصوصی استفاده می شود.

مجموعه تکنسین شهر با وجود کارشناسان و متخصصان در زمینه های مختلف چون : تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ، ترکیدگی لوله تهران و تشخیص آن با دستگاه ، و لوله کشی پکیج و… پاسخ گویی مشکلات شما می باشند، برای انجام هر خدماتی می توانید با تکنسین شهر تماس بگیرید.

  نحوه محاسبه ظرفیت پکیج

بهترین روش برای لوله کشی پکیج کدام است ؟

در میان روش های مختلف ذکر شده برای لوله کشی می توانید از روش لوله کشی با برگشت مستقیم استفاده کنید .
چرا که از این نوع هم می توانید در سیستم باز و بسته استفاده کنید.
ازاین روش مناسب برای لوله کشی پکیج در آپارتمان های کوچک محسوب می شود با کمترین افت فشار.
از طرف دیگر هم یکی از کم هزینه ترین نوع لوله کشی می باشد.

کیفیت و دقت در لوله کشی پکیج و شوفاژ چقدر اهمیت دارد؟

بهتر است بدانید که ، پکیج بدون لوله کشی هیچ کاربردی ندارد، و از جمله اقدامات مهم برای استفاده از پکیج می باشد.
با انتخاب یک روش مناسب برای لوله کشی و همچنین دقت در آن می توانید از مشکلاتی که ممکن است بعدها رخ دهد جلوگیری کنید.

این مطالب نیز برای شما مفید است :

تشخیص ترکیدگی لوله

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

رفع نم و رطوبت بدون تخریب

رفع نم و رطوبت با دستگاه

تشخیص نم و رطوبت

تشخیص نم و رطوبت با دستگاه

رفع نم و رطوبت

5/5 - (1 امتیاز)

این پست دارای 2 نظر است

  1. Avatar
    عادل قربان پور

    سلام وقت بخیر قربان پور هستم. خواستم از خدمات خوبتان از این طریق تشکر کنم.

  2. Avatar
    مهدی محرابی

    برای لوله کشی و تعمیر پکیج من پیشنهاد می دهد از خدمات این شرکت استفاده کنید. حرفه ای هستند

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.