You are currently viewing لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با قیمت مناسب

لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با قیمت مناسب

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کیفیت زندگی افراد جامعه نیز افزایش پیدا کرده است که نمونه ی از آن را می توان در وسایل گرمایشی ساختمان ها مشاهده کرد، پکیج های دیواری به دلیل استفاده راحت و بدون دردسر جایگزین موتورخانه، آبگرمکن های نفتی و بخاری گازی شده اند که این امر موجب شده تا این روزها بخصوص برای ساختمان های در حال احداث درخواست برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور زیاد باشد.

لوله کشی شوفاژ

در این مقاله قصد داریم لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با قیمت مناسب را مورد بررسی قرار دهیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

چه زمانی باید لوله کشی شوفاژ را انجام دهیم؟

در صورتی که قصد دارید که برای ساختمانی که در آن زندگی می کنید پکیج خریداری کنید بایستی برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور آن اقدام کنید، در طی چند سال گذشته تاکنون پیمانکاران ساختمان های نوسازی از این سیستم برای ساختمان ها استفاده می کنند.

اما گر ساختمان شما قدیم ساز است و قصد دارید از این سیستم بهره مند شوید جای هیچگونه نگرانی نیست شما می توانید با شرکت خدماتی تکنسین شهر تماس بگیرید و هر گونه سوالی که در این زمینه دارید را پرسیده و از مشاوره های آن ها بهره مند شوید، تکنسین شهر در زمینه لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با قیمت مناسب فعالیت دارد و برای این منظور از نیروهای مجرب و با تجربه استفاده می کند.

تعمیر شوفاژ خانه از خدمات تخصصی شرکت تکنیسین شهر می باشد. در صورت نیاز به خدمات تعمیر انواع شوفاژ با شرکت تکنیسین شهر تماس بگیرید. رفع ایراد سالیانه شوفاژ خانه را به فصل سرد سال موکول نکنید. اگر سیستم گرمایش منزل سیستم گرمایی مرکزی و شوفاژ است از هم اکنون برای سرویس و تعمیر شوفاژ اقدام کنید.

انواع روش های لوله کشی شوفاژ

تکنسین شهر برای لوله کشی شوفاژ از روش های مختلفی استفاده می کند که البته انتخاب هر کدام از این روش ها به نوع لوله کشی آب و نوساز و یا قدیمی بودن ساختمان بستگی دارد. روش های لوله کشی شوفاژ و رادیاتور به قرار ذیل است:

  • لوله کشی توکار: همانطور که از نامش نیز پیدا است بعد از لوله کشی روی آن با مصالح پوشانده می شود و لوله کشی قابل رویت نخواهد بود در این روش از لوله های پنج لایه به دلیل دوام و امنیت بالایی که دارند استفاده می شود.
  • لوله کشی روکار: این روش که امروزه طرفداران بیشتری دارد و با لوله های سفید انجام می شود، البته در برخی ساختمان ها با توجه به سفارش کارفرما بعد از اتمام کار لوله ها را با داکت برق می پوشانند.
  • روش لوله کشی براساس نوع لوله هایی که به کار می رود به قرار ذیل است:
  • لوله کشی با لوله فلزی: این نوع لوله کشی وزن بالایی دارد و از معایب آن نیز زنگ زدگی است.
  • لوله کشی با لوله پلیمری: از نظر وزن در مقایسه با لوله های فلزی سبک تر است و از معایب آن جذب رسویات است.
  • لوله کشی با لوله پنج لایه: این نوع لوله به دلیل انعطاف و امنیت بالایی که دارد به عنوان بهترین نوع لوله برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور شناخته می شود.
انواع روش های لوله کشی شوفاژ
انواع روش های لوله کشی شوفاژ

نکات مهم در لوله کشی شوفاژ

استفاده از زانوی کمتر

در لوله کشی شوفاژ نباید از زانوهای زیادی استفاده شود زیرا موجب می شود تاروند داغ شدن آب مصرفی کندتر پیش رود، و در نتیجه ساکنین باید مدت زمان بیشتری را برای عملکرد دستگاه انتظار بکشند، تکنسین شهر با توجه به دانش و تجربه ای که در این زمینه دارد از تعداد زانوهای کمتری در زمان لوله کشی استفاده می کند. لازم است که بدانید استفاده کمتر از زانو موجب می شود تا فشار کمتری به پمپ وارد شود و در نتیجه از ایجاد برخی مشکلات برای دستگاه پکیج جلوگیری خواهید کرد.

  دلایل نم و رطوبت روی دیوار و رفع آن

قرار دادن لوله ها در زیر پنجره

تکنسین شهر سعی می کند در زمان لوله کشی بهترین مکان را برای نصب لوله ها انتخاب کنید که برای این منظور نصب لوله در زیر پنجره را پیشنهاد می دهد زیرا از این طریق تاثیر سرمای خارج از محیط به کمترین میزان ممکن می رسد.

عدم استفاده از لوله های با متراژ بالا

برای این که لوله کشی به صورت استاندارد انجام شود نباید از لوله های با متراژ بالا استفاده کنید زیرا به پمپ پکیج فشار وارد می شود، ولیکن در صورتی که در برخی مواقع مجبور به استفاده از لوله شوید در چنین موردی برای جلوگیری از وارد آمدن فشار اضافی به پکیج می توانید در زمان رفت لوله ها از پمپ کمکی استفاده کنید، با این کار فشار وارد شده به پمپ به حداقل ممکن می رسد.

استفاده از لوله های 3/4

لوله 3/4 مناسب ترین سایز برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور است ولیکن این نوع لوله برای ساختمان های با متراژ بالا مناسب می باشد و تکنسین شهر با توجه به مهارت و آگاهی پرسنل متخصص خود برای ساختمان های زیر 70 متر مربع از لوله سایز 1/2 استفاده می کند، به این نکته توجه داشته باشید که هرگز نباید برای ساختمان های با متراژ بالا از لوله 1/2 استفاده کنید زیرا موجب صدمه دیدن پمپ پکیج خواهد شد.

انتخاب مکان صحیح

انتخاب مکان درست برای لوله کشی بسیارمهم است زیرا موجب افزایش عملکرد و راندمان دستگاه خواهد شد، دسترسی راحت به لوله ها موجب می شود تا در صورت بروز هر گونه مشکلی در آینده، به راحتی بتوان برای حل و رفع آن اقدامات لازم را انجام داد.

از این رو توصیه می کنیم حتما برای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور از متخصصین تکنسین شهر استفاده کنید زیرا در این زمینه از مهارت و تجربه لازم برخوردارند، اگر لوله کشی در مکان ناصحیح انجام گیرد نه تنها در زیبایی محیط تاثیر منفی خواهد داشت بلکه عملکرد دستگاه نیز مختل می شود و قادر به تامین آب داغ مصرفی نخواهد بود پس فراموش نکنید که تخصص و تجربه در این مورد می تواند تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه تعمیر شوفاژ های قدیمی و عیب یابی شوفاژ و هزینه تعمیر شوفاژ ، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه ، تعمیر پکیج دیواری ، تشخیص ترکیدگی لوله تهران با دستگاه با شرکت تکنسین شهر تماس بگیرید. شرکت تکنسین شهر ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع شوفاژ قدیمی با قیمت مناسب می باشد.

هزینه لوله کشی شوفاژ
هزینه لوله کشی شوفاژ

هزینه لوله کشی شوفاژ

مواردی نظیر نوع پکیج، متراژ لوله مورد نیاز، نوع لوله کشی، متراژ ساختمان و عایق کاری، قیمت لوله پکیج و … در قیمت نهایی لوله کشی شوفاژ تاثیر مستقیمی دارد که این فرایند توسط شرکت خدماتی تکنسین شهر ضمن ارائه خدمات با کیفیت بالا با قیمتی مناسب انجام می شود.

لوله کشی شوفاژ با روش اصولی

بايد توجه كرد كه در زمان لوله كشی شوفاژ به علت نامشخص بودن، دكوراسيون، پرده ها، و خالی بودن ساختمان، بهترين محل برای نصب رادياتورها ، زیر پنجره به نظر می آید، ولی لازم است دقت بيشتری در اين خصوص به عمل آيد، زیرا که در ساختمان های کنونی، در مقابل پنجره ها معمولاً انواع پرده هاي كلاسيك و مدرن نصب می شوند، در اين حالت قرار گرفتن رادياتور در زير پنجره و پشت پرده، ضمن اتلاف انرژي موجب ازبين رفتن پرده و پايين آمدن دمای اتاق می گردد. باگذشت زمان و پیشرفت و تنوع مصالح کاربردی، تغییر و تحولی در تاسیسات ساختمانها از جمله اجرای لوله کشی شوفاژ بوجود آمد. 

  تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در پرند

رسوب زدایی شوفاژ خانه از دیگر خدمات تخصصی شرکت تکنیسین شهر می باشد. رسوب زدایی و جرم زدایی رادیاتور شوفاژ از مهم ترین اقداماتی است که می تواند از هزینه های بیشتر تعمیرات و سرویس جلوگیری کند. برای دریافت خدمات رسوب زدایی شوفاژ خانه با شرکت تکنیسین شهر در تماس باشید.

نصب شوفاژ خانه

نصب شوفاژ خانه کاری پیچیده و دشوار است. انجام این کار مستلزم برنامه­ ریزی دقیق و به­ کارگیری لوازم مناسب است. شما می ­توانید بخش زیادی از فرایند نصب شوفاژ خانه از جمله انتخاب دیگ بخار، شوفاژها، لوله­ کشی و نصب سیستم کنترلی را به­ تنهایی انجام دهید اما در مرحله­ ی نهایی حتما باید از یک کارشناس حرفه­ ای استفاده شود. این کارشناس اتصالات مختلف را از نظر امنیتی و نشت گاز بررسی می ­کند. همچنین این کارشناس باید بازدهی حرارتی سیستم نصب شده را مورد سنجش قرار دهد. در این مطلب مراحل نصب شوفاژ خانه به­ صورت قدم به قدم بیان شده ­است.

گام اول: جستجو برای خرید لوازم مناسب و کارآمد

انتخاب اندازه مناسب برای دیگ بخار بسیار مهم است. اندازه ­ی دیگ بخار باید طوری باشد که توانایی گرم کردن خانه و آب گرم مصرفی را داشته باشد. اگر اندازه­ ی دیگ بخار از حد مطلوب بزرگ ­تر باشد، انرژی بیشتری برای گرم کردن آب مصرف می­ شود که نتیجه­ ی آن افزایش بی­­ رویه هزینه­ هاست. اگر به هزینه­ های ماهیانه ساکنین اهمیت می­دهید، حتما دیگ بخاری با اندازه­ ی متناسب خریداری کنید.

شوفاژ هایی را انتخاب کنید که ظرفیت گرمایی مطلوبی دارند و گرما را به­ طور یکسان در فضای خانه پخش می­ کنند. کارآمد ترین شوفاژها، آن هایی هستند که پره­ دارند. پره­ ها سطح تماس موثر را افزایش می­ دهند، در نتیجه گرمای بیشتری از سمت شوفاژ به محیط اطراف منتقل می­ شود.

نوعی از سیستم کنترلی را انتخاب کنید که دستورالعمل نصب آسان داشته باشد. اگر در قسمتی از مراحل نصب به مشکل برخوردید، با شرکت سازنده تماس بگیرید و توضیحات تکمیلی را از آن­ ها بخواهید. دیگ­ های بخار و شوفاژ ها ظرفیت گرمایی مشخصی دارند. لوازم جانبی و قطعات باید به ­گونه ­ای خریداری شوند که با ظرفیت دیگ بخار و شوفاژ هماهنگی داشته باشند.

هنگام ارزیابی ظرفیت گرمایی مورد نیاز، توجه داشته باشید که پنجره ­ها، درب­ های ورودی و دیوار های بیرونی اتلاف گرمایی زیادی را در فصل سرد سال ایجاد می­ کنند. شوفاژ ها باید توانایی جبران این انرژی گرمایی تلف شده را داشته باشند. به نکاتی که در ادامه بیان می­ شود، توجه کنید. با انجام این پیشنهادات دستورالعمل مناسبی برای نصب قطعات مختلف خواهید داشت.

گام دوم: تهیه ­ی نقشه به منظور نصب شوفاژ خانه

دیگ بخار باید در محلی نصب شود که امکان اتصال آسان به لوله­ های آب، منبع گاز و سیستم تهویه فراهم باشد. هنگام نصب شوفاژ خانه، این نکته را درنظر داشته باشید: بهتر است شوفاژ در قسمت زیرین پنجره ­ ها نصب شود. در این ­صورت با هوای سرد ورودی از پنجره مقابله می­ شود و دمای محیط تعدیل خواهد شد. اگر ارتفاع پنجره­ ی خانه ­ای تا زمین ادامه داشته باشد، شوفاژ باید مجاور پنجره نصب شود. با رعایت کردن این عامل، کنترل دمای محیط بهتر انجام می­ گیرد.

قبل از اقدام به لوله­ کشی باید تصمیم بگیرید که لوله­ کشی از زیر زمین انجام بگیرد یا از داخل دیوارها. اگر لوله­ کشی از زیر زمین انجام بگیرد، مکان آن باید نشانه­ گذاری شود. با انجام دادن این نشانه­ گذاری، در زمان تعمیرات خانه، از برخورد چکش با لوله­ ها جلوگیری می ­شود. در نتیجه سیستم لوله­ کشی سالم می­ ماند.

  تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در کرج

عیب یابی شوفاژ خانه و تعمیرات شوفاژ، آب دادن رادیاتور، هواگیری شوفاژ، نصب شوفاژ و تعمیرات موتورخانه از خدمات تخصصی شرکت تکنیسین شهر می باشند. در صورت نیاز به خدمات عیب یابی و تعمیرات انواع شوفاژ با شرکت تکنیسین شهر تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه شما را راهنمایی کنند.

لوله کشی شوفاژ را کی باید انجام دهیم؟
لوله کشی شوفاژ را کی باید انجام دهیم؟

گام سوم: خرید لوازم و وسایل مورد نیاز برای نصب شوفاژ خانه

در این بخش باید لوازم مناسب و با کیفیت لوله کشی شوفاژ تهیه کنید که البته این کار را می توانید به مجموعه تکنیسین شهر بسپارید.

گام چهارم: نصب شوفاژها

شوفاژ ها باید حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی­متر با سطح زمین فاصله داشته ­باشند. رعایت این فاصله برای لوله­ کشی و نظافت کردن الزامی است. یک شیر کنترلی روی جریان اتصالی و یک شیر قفل شونده روی جریان برگشتی نصب می ­شود. از این شیر ها برای تنظیم کردن جریان آب داخل شوفاژ استفاده می­ شود.

گام پنجم: انجام لوله­ کشی از طرف شوفاژ و شیر ها به سمت دیگ بخار

برای این کار لوله­ های مسی و فشرده مناسب هستند، اتصالات نیز باید به خوبی انجام شوند. از اتصال مناسب لوله ­ ها با رادیاتور اطمینان حاصل کنید. اگر اتصالات به خوبی بسته شوند، از هواگیری و خراب شدن سیستم حرارتی جلوگیری می ­شود.

گام ششم: سیستم کنترلی در نصب شوفاژ خانه

برای نصب سیستم کنترلی حتما باید از دستورالعمل شرکت سازنده پیروی کنید تا ایمنی رعایت شود.

گام هفتم: قطع کردن اتصالات آب و برق و نصب دیگ بخار

در این مرحله از نصب شوفاژ خانه نیز باید طبق دستورالعمل­ های شرکت سازنده پیش بروید. یک کارشناس حرفه ­ای باید اتصال دیگ بخار به منبع گاز را ارزیابی کرده و آن را تایید نماید.

گام هشتم: بستن تمام شیر های کنترلی متصل به شوفاژها، پر کردن سیستم حرارتی با آب و راه اندازی شوفاژ خانه

این گام، آخرین مرحله در نصب شوفاژ خانه است. پمپ و دیگ بخار را روشن کنید. شیر کنترلی ورودی به شوفاژ ها را تست کنید. جریان آب گرم باید به­ صورت یکسان داخل همه­ ی شوفاژ ها جریان داشته باشد.

لوله های ساختمان بعد از گذشت چندین سال ممکن است به دلیل پوسیدگی دچار نشتی شوند. در صورت نیاز به خدمات نشت یابی لوله تهران با شرکت تکنیسین شهر فعال در زمینه نشت یابی انواع لوله تماس بگیرید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت خدمات با ما تماس بگیرید.

لوله کشی شوفاژ را کی باید انجام دهیم؟

لوله کشی شوفاژ را در گذشته با لوله های جوشی آهنی انجام می دادند. استفاده کردن از این لوله ها معایبی را در بر داشت از قبیل: سختی اجرای کار، سنگینی لوله ها، زنگ زدگی لوله ها و رسوب پذیری بالا. برای خلاصی از این مشکلات می توانیم از لوله کشی روکار شوفاژ با لوله های پنج لایه و پلیمری استفاده کنیم.

هزینه لوله کشی شوفاژ چقدر است؟

برآورد هزینه لوله کشی شوفاژ به مواردی همچون متراژ ساختمان٬ تعداد طبقات و مواردی از این قبیل بستگی دارد. برای دریافت هزینه دقیق لوله کشی شوفاژ با شماره شرکت تکنیسین شهر 09125855841 تماس حاصل نمایید.

لوله کشی شوفاژ چه زمانی باید انجام شود؟

لوله کشی شوفاژ باید حین ساخت و یا بازسازی انجام شود در غیر اینصورت می توان از لوله کشی شوفاژ روکار نیز استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره لوله کشی شوفاژ با تکنیسین شهر تماس بگیرید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

این پست دارای یک نظر است

  1. Avatar
    نرگس محمدی

    سلام. خدمات لوله کشی شوفاژ معمولا چقدر زمان میبره؟ کار تعمیر شوفاژ قدیمی هم شما انجام می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.