You are currently viewing راه های نابودی چکه و نم سقف + دلایل آن

راه های نابودی چکه و نم سقف + دلایل آن

نابودی چکه و نم سقف

به جرات می توان گفت که یکی از بدترین صحنه هایی که می توان در خانه مشاهده کرد، مواجه شدن با نم و رطوبت می باشد. که می تواند ناشی از بارندگی، چکه و نم سقف و… باشد. مهمترین نکته در زمان بروز این مشکل، این است که خیلی زود اقدام به شناخت دلیل بروز آن پرداخت. چرا که غفلت از آن؛ تبعات سنگین، به همراه هزینه های بالایی در پی خواهد داشت. به همین منظور، در اینجا هدف ما معرفی انواع رطوبت و نم، و دلیل چکه و نم در سقف و… می باشد، تا بتوانیم اطلاعات شما را در این زمینه بی افزاییم و شما بتوانید مانع بروز و یا در زمان بروز، هر چه سریعتر به نابودی چکه و نم سقف  بپردازید.

وجود نم در سقف آپارتمان؛ سبب بروز مشکلات بسیاری می شود، از جمله آن ها می توان اشاره کرد به لکه های زشت و بد رنگ در  سقف، فضای خانه را زشت و قدیمی نشان می دهند. اما این تنها یک طرف قضیه است و در طرف دیگر خسارات هایی است، که نم و نشتی به ساختمان وارد می کند. لکه های به وجود آمده روی سقف، نشان دهنده نفوذ رطوبت به داخل بنا است. این یک مشکل بسیار جدی می باشد، که باید اقدامات لازم را برای برطرف کردن لکه و جلوگیری از نم بیشتر انجام داد.

ناگفته نماند، که می توانید بهترین و همجنین کم هزینه ترین روش را برای برطرف کردن این مشکل پیدا کنید، تا نم دیوار و یا سقف دیگر پدیدار نشود. بطور کلی وقتی بالاتر از خانه شما طبقه ای بالاتری ندارید، و سقف با بام همسان است و یا زمانی که طبقات دیگر وجود دارند، وجود نم و رطوبت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، که بصورت کلی می توان وجود نم در سقف خانه  را به چند دلیل عمده شمارش کرد.

دلایل وجود نم در سقف خانه

  • خرابی ایزوگام پشت بام ساختمان که درزمان بارندگی باعث ایجاد نم در سقف خانه می شود.
  • از دلایل دیگر میتوان به عدم عایق بندی مناسب ساختمان اشاره کرد.
  • از موارددیگر شکته شدن و یا ترک خوردن ایزوگام و عایق بندی ساختمان براثرگذر زمان
  • اگر در طبقه بالای شما دچار نم شده باشند ، می تواند بخاطر ترکیدگی و نشتی آب ساختمان و یا نشتی آب فاضلاب باشد.
  • ازدیگر دلایل بروز نم و زطوبت در خانه گرفتگی لوله های فاضلاب هم می تواند باشد.  
  تشخیص نم و رطوبت با دستگاه - 09125855841

با فهمیدن دلایل ایجاد نم در خانه، مهم ترین نکته برای رفع چکه و نم در سقف ساختمان  می تواند همان شناخت عامل این موضوع باشد که در بسیاری از مواقع به راحتی نمی توان علت را تشخیص داد،  که دلیل اصلی نشتی در ساختمان چه چیزی می تواند باشد؟ این موضوع البته در خانه های قدیمی تر مشکل بزرگتری است، و دلیل آن هم این است که، قبلا سیستم لوله کشی خانه ها از نوع گالوانیزه و غیر اصولی بود، یعنی نه لوله کشی اصولی و دقیق و متناسب با نقشه ای داشت و نه از لوله های استاندارد و محکمی لوله کشی ساختمان برخوردار بود. رفع نم و رطوبت توسط شرکت تکنیسین شهر در کوتاه ترین زمان قابل انجام می باشد برای دریافت خدمات و مشاوره با کارشناسان با شرکت تکنیسین شهر در تماس باشید.

نابودی چکه و نم سقف
نابودی چکه و نم سقف

دلایل مختلف که باعث چکه و نم سقف می شود

یکی از دلایل نشتی آب از سقف یا ایجاد نم در سقف خانه، نشان دهنده وجود ترکیدگی یانشتی اب می تواند باشد. در ادامه اگر از سیستم پکیج جهت سیستم گرمایشی در منزل استفاده می شود. چنانچه لوله کشی  های گرمایشی رادیاتور ها نشتی پیدا کند، باید (فشار) درجه پکیج را کم کنید. ترکیدگی لوله آب ، یکی دیگر از مهم‌ ترین علت های نشت آب به طبقات پایین می‌ باشد. 

بخشی از لوله کشی های آپارتمان از کف ساختمان است، و زمانی که نشتی آب به وجود بیایید، سقف طبقه پایین طبق معمول دچار نم و رطوبت می‌ شود. از عامل و دلایل دیگر وجود نم در سقف می‌تواند؛ ناشی از نبود عایق رطوبتی مناسب در طبقات بالا باشد. که این هم بر میگردد به اشتباه در زمان ساخت ساختمان که حتماً باید از عایق رطوبتی مناسب استفاده گردد.  

  • خراب بودن عایق ساختمان
  • عایق بندی نامناسب ساختمان
  • شکته شدن و یا ترک برداشتن ایزوگام
  • ترکیدگی ویا نشتی آب  درساختمان
  • نشتی آب فاضلاب در ساختمان
  • گرفتگی لوله های فاضلاب
  جلوگیری از ترکیدگی لوله آب داخل ساختمان

راه های نابودی چکه و نم سقف

بهترین روشی که می توانید برای رفع چکه و نم سقف از آن استفاده کنید، استفاده از مواد نانوی بیشتر در سقف دستشویی و حمام، در زمان ساخت که بعدا دچار چکه یا نم نمی شود. به همین دلیل است که لوله های مصرفی وهمچنین فاضلاب ها اکثرا از سقف کاذب دستشویی رد می شوند، و اگربه این نکته در زمان ساخت دقت نشود، و آبندی درست انجام نشود، امکان نشت و نم در سقف دستشویی و یا حمام وجود دارد. شرکت تکنیسین شهر ارائه دهنده خدمات تخصصی تشخیص نم و رطوبت با دستگاه در زمان کوتاه با هزینه مناسب می باشد برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

راه کارهایی برای جلوگیری از چکه و نم در سقف

گام اول یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بروز مشکل نم و نشتی آب از سقف، استفاده از عایق رطوبتی مناسب در زمان ساخت ساختمان می‌ باشد. گام دوم: عامل مهم دیگر که حائز اهمیت می باشد، توجه به سیستم لوله کشی ساختمان و همچنین نگهداری مناسب از آن می باشد؛ البته میشود گفت که گاهی اوقات یک سهل انگاری کوچک موجب ترکیدگی لوله و یا نشت آب به طبقات پایین میگردد؛ برای مثال می توان اشاره کرد به، سوراخ کردن دیوار برای نصب بعضی از وسایل آشپزخانه یا حمام، یا سوراخ کردن کف سرویس بهداشتی برای نصب توالت فرنگی، که البته روش هایی وجود دارد که بتوان برای از بین بردن رطوبت خانه از عایق ضد رطوبت دیوار استفاده کرد.

دلایل وجود نم در سقف خانه
دلایل وجود نم در سقف خانه

عوامل وجود نم در خانه، نشتی لوله فاضلاب

از دیگر دلیل چکه و نم در سقف که در قسمت های بالا به آن اشاره شد، که ریشه و علت نم سقف در ساختمان می باشد،  لوله فاضلاب است که به مرور زمان و به دلیل پوسیدگی لوله ها با این مشکل برخورد می کنیم. از نشانه های پوسیدگی و نشتی لوله فاضلاب می توان گفت در مرحله اول بوی بد نم در ساختمان می پیچد ، و در مرحله بعد مسیر لوله کشی فاضلاب دچار نم و رطوبت می شود. در ادامه زمانی که نم سقف ساختمان، به دلیل لوله کشی فاضلاب و یا نم،  که بخاطر ترک و یا نشتی لوله فاضلاب می باشد، وقتی این نشتی بزرگتر می شود، که آب ریزی وجود دارد.

  تعمیر نشتی فلاش تانک توالت فرنگی

به منظور دیگر یعنی نه تنها نم پدیدار می شود، بلکه از لوله کشی آب ساختمان که دائما آب ریخته می شود، تازه و بزرگتر  هم می شود. و این امر موجب می شود، که نه تنها نم، بلکه آب ریزی در مسیر فاضلاب هم وجود داشته باشد. البته نمی توان این موضوع را مخفی نگه داشت، که تشخیص نم فاضلاب درچندین طبقه ساختمان بخصوص دربخش هایی چون: سرویس بهداشتی، و یا محلی که نشتی لوله فاضلاب به وجود آمده، مانند: حمام  که به صورت سری کار شده است.

به این منظور که در ساخت اولیه ساختمان، همه حمام های طبقات روی یکدیگر کار شده باشند وخروجی اصلی آب یکی باشد، که موجب می شود رفع نم و چکه کمی دشوارتر شود. البته ناگفته نماند که راهکار اصلی برای نابودی چکه و نم سقف،  که بصورت جدی رخ داده می توانید از متخصص کمک بگیرید. راه حل دیگری که برای جلوگیری از نم و چکه سقف می توان گفت، تعمیر و یا تمدید ایزو گام سقف که به دلیل بارش باران از بین رفته است. رفع نم سرویس بهداشتی بدون تخریب توسط شرکت تکنیسین شهر با هزینه مناسب قابل انجام می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما در تماس باشید.

علت اصلی مشاهده چکه و نم در سقف چیست؟

دلایل زیادی می تواند حاکی بروز این مشکل باشد، ولی از دلایل اصلی می توان به خراب بودن عایق ساختمان و یا عایق بندی نامناسب و… باشد.

چگونه می توان با هزینه کم جلوی بروز نم در سقف را گرفت؟

گام اول در جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از عایق بندی صحیح، و دومین نکته مهم در لوله کشی ساختمان است.

5/5 - (2 امتیاز)

این پست دارای یک نظر است

  1. Avatar
    موسی زاده

    یک قسمت از سقف اتاق لکه زرد شده اما دست میزنیم مرطوب نیست. بدون تخریب شما میتونید علتش را پیدا کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.